Cumpleaño feliz!!! - Reisverslag uit San Pedro, Costa Rica van Marleen Rosien - WaarBenJij.nu Cumpleaño feliz!!! - Reisverslag uit San Pedro, Costa Rica van Marleen Rosien - WaarBenJij.nu

Cumpleaño feliz!!!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

20 Oktober 2008 | Costa Rica, San Pedro

Hola mi familia y mis amigas!

Ik ben nu echt 25 jaar! Gefeliciteerd nog met mij en heel erg bedankt voor al jullie lieve verjaardagskaarten via de mail. Nee, de tastbare kaarten zijn nog steeds niet aangekomen... Ik weet niet hoe de post hier in Costa Rica werkt, maar het duurt meestal wel een paar weken. Raar eigenlijk, want sommige kaarten die ik naar jullie heb verstuurd waren er vrij snel.
Maar goed het weekend en mijn verjaardag, want daar is iedereen nieuwsgierig naar. We hadden, op donderdag na, super mooi weer gehad. De Caribische kust was een van de weinige plaatsen waar het goed weer was en het was er zelfs veel te droog werd ons verteld.
De dag van aankomst (donderdag) zijn we lekker wezen chillen in het dorpje en hebben we heerlijk gegeten. Na een bezoek aan het internetcafe, waar ik al een vijftal kaarten heb kunnen bekijken en beluisteren, hebben we om 21.00 uur Sina opgehaald van de bus. Zij moest nog naar school die dag. Daarna zijn we wat gaan drinken en heb ik mijn eerste cocktail (met alcohol!) gedronken. Echt erg lekker, ik had een bananataquiri. Om 24.00 uur hebben we mijn verjaardag ingeluid en daarna zijn we lekker gaan slapen. Nou ja, lekker ik had wat hartkloppingen en kon de slaap niet vatten.
's Ochtends werd ik verrast met een heuze verjaardagscake die van de eigenaren van het hostel bleek te zijn, super aardig! Zij had namelijk op mijn paspoort gezien dat ik jarig zou zijn!
Tijdens een lekker en zelf klaargemaakt ontbijt kreeg ik van de meiden twee hele mooie armbanden. Verder zijn we die dag naar Manzanillo gefietst, ruim 30 kilometer in totaal over een zeer hobbelige weg en in de hitte. Maar het was echt geweldig. Daar hebben we lekker op het strand gelegen en zijn we uit lunchen geweest (pas om 15.30 uur, maar wat wil je als het was is). 's Avonds heb ik zoals ik had beloofd getrakteerd op een cocktail en er zelf natuurlijk weer een genomen. Marleen en Carlijn zijn daarna gaan feesten en Sina en ik zijn ons bed in gekropen. Ik heb me helaas niet echt jarig gevoeld (ik heb nooit warm weer op mijn verjaardag...), maar het was wel een hele leuke, gezellige en sportieve dag.
Zaterdag werd ik pas om 10.00 uur wakker! Echt een uitzondering voor mij, ik denk dat ik maar eens vaker alcohol moet drinken. Maar echt fijn voelde ik me niet, het was ook echt heet! Na afscheid genomen te hebben van Sina, zij ging alweer terug i.v.m. een verjaardag in haar gastgezin hebben we weer fietsen gehuurd. Dat was nog een hele onderneming want de fietsen waren eigenlijk allemaal verhuurd, maar de buurman had er nog wel een en we mochten die van de verhuurder wel mee en o ja de overbuurvrouw had er ook nog wel een staan. Gewelig! We zijn wederom over de hobbel de bobbel weg naar Punta Uva gefietst waar we weer op het strand hebben gelegen en hebben gezwommmen. Er was ons verteld dat er in het park in de buurt Toekans zouden zitten, nou die heb ik niet gezien. Maar ze zitten nooit op een en dezelfde plek en je moet echt geluk hebben werd ons daar weer verteld. Leuk al die tegenstrijdige informatie! In het dorp weer lekker wat gegeten, we zouden eigenlijk zelf gaan koken, maar hadden echt geen zin meer. Marleen en Carlijn zijn weer wezen feesten met mensen die ze de vorige avond hadden ontmoet, ik had het wel weer gehad gezien en ben lekker mijn bed ingekropen. Om een uur of twee schrok ik wakker van geschreeuw in de kamer naast me. Het was in het Spaans, maar ik had wel door dat het er niet helemaal in de haak was en dacht echt dat er iemand verkracht werd. Ik was best wel bang (M&C waren ook nog niet terug) en ben doodstil blijven liggen. Uiteindelijk hoorde ik de eigenaren in het Duits iets tegen elkaar zeggen en werd ik weer wat rustiger, maar durfde nog niet te gaan kijken. Gelukkig kwamen Carlijn en Marleen na een minuut of twintig terug en hebben we even buiten zitten bijkomen. Carlijn sprak later de eigenaresse en die vertelde dat er een meisje, die met haar vriend beneden sliep, voor het eerst een joint had gerookt en was gaan hallucineren en kompleet in paniek was geraakt. Het was echt een opluchting voor me!
Zondag heerlijk ontbeten met Callo Pinto (rijst met bonen) en roerei. Ik heb na het ontbijt de bus van 11.00 uur terug genomen en was (pas) om 17.00 uur in San Jose. We hadden veel oponthoud door een ongeluk en door het slechte weer hier in de buurt van San Jose. Ik werd nog gefeliciteerd door mijn gastgezin en ben na het eten op tijd gaan slapen. Ik ben nu niet echt meer moe, maar Carlijn en Marleen wel. Raar he?
Nou ik hoop dat jullie weer geheel op de hoogte zijn, ik ga weer met de koters aan de slag. Foto's van het weekend houden jullie nog te goed ik zit nu namelijk op school. Ook van het kinderdagverblijf, die ga ik vandaag maken.

Hasta luego! Marleen

Ps. Ik ben nu weer 'thuis' en heb drie foto's geplaatst. De eerste is van de jarige job met haar verjaardagscocktail, de tweede is van mijn verjaardagscake en op de derde staan behalve ik Marleen, Carlijn en Sina.
De foto's van de kinderen en het kinderdagverblijf houden jullie nog te goed die plaats ik liever bij een ander bericht.

  • 20 Oktober 2008 - 20:23

    Sinan Dagdeviren:

    Hoi,

    Gefeliceerd met je verjaardag nog.
    Is alles goed daar in Costa Rica, met ons wel . Ik hoop dat je daar nog veel spaans leert en een leuke vakantie hebt.

    Groetjes, Sinan

  • 20 Oktober 2008 - 20:32

    Anita:

    Hoi Marleen!

    Nou, dat was een gedenkwaardige 25e verjaardag! Hoe vaak zal je die nog vieren zo ver van huis? Inderdaad bijzonder om eens een warme verjaardag te hebben. Toen wij een keer naar Gran Canaria gingen in de herfstvakantie vond ik de overgang van de warmte daar naar storm, regen en kou hier heel bizar...
    Nu hebben we ook weer vakantie, maar wij blijven thuis - er is genoeg te doen ter voorbereiding van de verhuizing...
    Heb je lekker gewerkt op het dagverblijf?
    Heb je je st nicolaaslijstje al op papier staan? Gaan we zaterdag lootjes trekken... Ik heb er weer zin in!

    Groetjes, Anita

  • 20 Oktober 2008 - 20:51

    Oma.:

    Lieve Marleen, Je hebt wel heelwat gedaan dit weekend zeg.Leuk dat de anderen ook niet tegen fietsen opzagen.Nog zadelpijn gehad op een vreemde fiets? Alles goed hier hoor Veelgoeten van mij.Oma .

  • 20 Oktober 2008 - 21:04

    Scotty:

    Hé, Marleen!
    Wat een aparte verjaardag! Die vriendinnen van je zijn wel feestbeesten! Heel verstandig dat je daar niet altijd aan mee doet. Eng hoor, die "verkrachting". Gelukkig maar dat de eigenaren het ook gehoord hadden en het blijkbaar met een sisser afliep. Wat een reistijden zijn dat daar, je bent bijna een dag onderweg om ergens te komen. Maar zo zie je natuurlijk wel veel.
    Ben benieuwd naar de foto's van het kinderdagverblijf.
    Groetjes van Scotty

  • 21 Oktober 2008 - 07:06

    PS:

    Leuke foto's! Staat je goed zo'n bruin kleurtje!!! Liefs, Anita

  • 21 Oktober 2008 - 07:40

    Melanie:

    Hoi Leen,

    geweldige verhalen en foto's! Kan me helemaal voorstellen dat het verjaardagsgevoel anders was, je verjaardag in de warmte dat is voor ons natuurlijk onvoorstelbaar ;-)

    Het ziet er avontuurlijk uit op de foto's, helemaal super zeg! En je wordt inderdaad behoorlijk bruin!

    Je wordt hier wel gemist hoor, kon niet eens naar je verjaardag op de 17e. Ik had het nog wel even in gedachten een retourtje costa rica, maar dat lukte allemaal net niet ;-)

    Veel liefs, Mel

  • 21 Oktober 2008 - 09:05

    Cliff:

    Leuke foto van je eerste (alcoholische) cocktail. ;-) We moesten ook van Oma doorgeven dat ze je foto's heeft gezien. Heel leuk.


  • 21 Oktober 2008 - 12:16

    Joost:

    Hey,

    Gefeliciteerd met je verjaardag! Jammer dat je niet in Nederland bent want ik had het graag met je willen vieren. Het klinkt alsf je het daar heel gezellig (en warm!) hebt, en ik hoop dat het zo blijft. jammer (voor mij/ons) dat je niet hier bent, tijdens jouw en mijn verjaardag, maar je hebt het daar tenminste wel leuk. Tot ziens,

    Joost

  • 21 Oktober 2008 - 20:18

    Corine:

    Nog gefeliciteerd he. het is wat anders dan je verjaardag vieren op de looierstraat. Wel memorabel dus. Alhoewel jij je verjaardag nooit meer op de looierstraat zal vieren. Nou, dat had je 2 jaar geleden op 17 oktober ook niet egdacht, toch?
    Veel plezier met de kids daar!

    Knuffel vanuit drenthe, Corine

  • 22 Oktober 2008 - 02:27

    Seréna:

    Nog van harte gefeliciteerd meis!!

    Geniet nog van je verdere reis!!

    Liefs Seréna

  • 22 Oktober 2008 - 17:38

    Rineke:

    Hoi Marleen, Je kaart ontvangen vandaag, heel erg bedankt. Leuk dat je daar ook nog tijd voor hebt. Ik geniet nog steeds van al je belevenissen. Hoe is het trouwens met je Spaans? Heb je daar nog tijd voor? Ik ben benieuwd naar je belevenissen bij de schilpadden. Mocht je niets zien dan heb ik een paar mooie plaatjes voor je van mijn collega Joes, die inmiddels terug is. Veel plezier verder, groetjes,Rineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Ik ga ruim 2 maanden naar Costa Rica, waar ik 1 maand Spaans ga leren en 1 maand vrijwilligerswerk ga doen. Daarna heb ik nog een week om het land verder te ontdekken.

Actief sinds 12 Juli 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 25983

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 18 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: